Over het wel en wee van mijn creatieve handelingen in De Knooischuur. De Knooischuur zelf is een tot hobbyruimte verbouwde schuur.

zaterdag 27 juni 2015

In de achtbaan

De afgelopen weken waren een ware achtbaan. Mijn werk ging failliet, ik mocht gastdesigner worden voor Stampinback, moest werken voor een curator, uitkering aanvragen bij het UWV, en boven alles ook nog zien dat ik ergens weer een baan kreeg.
Dit weekend is de afsluiting, ik heb een andere baan waar ik maandag voor het eerst naar toe ga. Het is een nieuw begin een nieuw avontuur. En eerlijk gezegd , ritjes in dit soort achtbanen mogen mij best bespaard blijven, op de leuke dingen na.

En leuk is het natuurlijk om gast designer te zijn voor twee maand. Ik heb al de nodige voorbeeldkaarten gemaakt met de nieuwe stempelkit. Ga vooral kijken zodra hij uit is want de mogelijkheden zijn enorm met deze stempels.

Om deze week af te sluiten en een beetje tot rust te komen ben ik vandaag mijn schuur in gedoken en heb deze twee kaarten gemaakt.

De achtergrond heb ik gemaakt met Fresco Finish verf. Ik was van de week bij Hella van leukestempels en daar heb ik potje Crackle Glaze meegenomen om een crackle effect te krijgen met de Fresco Finish. Je hebt dan drie lagen, de onder kleur, goed laten drogen, dan het crackle goedje , weer laten drogen en dan de laatste laag. Net als alles is het wel even oefenen want ik vind het nog niet heel duidelijk. Vervolgens gestempeld met Stampinback KIT 152 The Old & New en de dansende dame ingekleurd met de Derwend inktense potloden. Deze geven dus echt nog een fraaie kleur als je ze over zo'n verlaag gebruikt.

De vogeltjes van Tim Holtz blijven ook leuk om mee te spelen. Hier de op de achtergrond met een stencil en distress paint een patroon aangebracht. Daarna twee kleuren inkt op de craft sheet gedept en hier de kaart door gehaald. Met twee andere stencils en dezelfde kleuren distress inkt de bollen en de wybertjes toegevoegd. Het koffertje en de vogel zijn op een ander stukje papier gestempeld en ingekleurd en daarna op de kaart geplakt. Nog wat achtergrond stempels langs de randen en een tekst van Tim Holtz toegevoegd.

Tot later, lieve groet Mirjam



5 opmerkingen:

  1. Leuke kaarten
    En gefeliciteerd met je nieuwe baan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie kaarten. Jee wat een achtbaan.
    Gefeliciteerd met jouw nieuwe baan.
    Succes en plezier.
    Groetjes, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hectische tijd voor je Mirjam! Maar wat fijn dat je toch zo snel een nieuwe baan hebt gevonden...hopelijk een fijne baan! En gastdesigner bij SB..gefeliciteerd!
    Je eerste kaar is prachtig van kleur en je tweede kaart...tsja een Crazy Bird kaart, dan ben ik al "om"...heel leuk!
    Toi toi, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen