Over het wel en wee van mijn creatieve handelingen in De Knooischuur. De Knooischuur zelf is een tot hobbyruimte verbouwde schuur.

zaterdag 24 mei 2014

Workshop Panpastel

Hoewel ik al jaren kaarten maak heb ik nog nooit een workshop gedaan. Vorige week zaterdag was ik in de winkel van Leuke Stempels. Ik was op zoek naar iets om papier verroest te laten lijken. Bij Leuke Stempels had ik het zien staan. Het heet Rusty Paper en je vind het hier. Tegelijk zocht ik ook iets om er dan iets van een glimmend accent aan te geven. En daar ging het helemaal mis. Want wat kwam er in beeld ? juist datgene wat ik al een jaar loop te ontwijken : panpastel. Stel je voor 80 ! kleurtjes om mee te werken. Maar eerlijk is eerlijk Leuke Stempels gaf mij een advies het toch niet gelijk te kopen. Misschien was het verstandig om eens de workshop te komen doen om eerst te proberen of ik het wel leuk zou vinden.Omdat ik die datum vrij had vond ik dat wel een leuk advies en aangezien ik dus nog nooit een workshop had gedaan was het ook wel een uitdaging. Zo gezegd fietste ik ( ja echt waar zo'n winkel op fietsafstand ) naar de winkel om te beginnen aan de workshop Panpastel. Alles stond klaar en we werden ontvangen met koffie en wat lekkers. We hebben in totaal 6 tags gemaakt. Iedere tag had een andere techniek waarop de panpastel werd toegepast.
En waar ik stiekem al wel bang voor was vond ik het natuurlijk prachtig om te doen. En hoewel ik ook heel graag met mooi papier werk als achtergrond zie ik natuurlijk wel de mogelijkheden van deze technieken.
Na een super gezellige en leerzame workshop ( met leuke mede hobbyisten ) die ik iedereen aan kan bevelen stond ik met mijn mandje in de winkel, zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, zal ik niet.........
Denk dat deze kaart wel duidelijk maakt naar welke kant de balans is doorgeslagen.Aan de andere kant is mijn man weer voorlopig klaar voor iedere verjaardag en Moederdag en wat voor feestdag dan ook. Uiteindelijk ben ik natuurlijk wel heel blij met mijn nieuw verworven kennis en de ideeën tollen door mijn gedachten. Gelukkig heb ik net nu een weekje vrij dus ik zal regelmatig te vinden zijn in mijn Knooischuur.

Tot later, lieve groet Mirjam 



2 opmerkingen:

  1. Geweldig geschreven. ...ik ben om....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha wat een kan een mens zich toch heerlijk verliezen in een hobby! Gelukkig een gezonde hobby. En 1 waarin we steeds weer nieuwe mogelijkheden ontdekken...helaas. Och het houdt ons van de straat, toch? ;-) Het is weer een superlief stukje! Thanks :-D

    BeantwoordenVerwijderen